utorok 7. januára 2014

Christmas Holidays + something extra :)




 Hmm takže, kde začať, asi by sme si mohli zhrnúť prázdniny a dnešok a potom sa dostanem k dvom mini-recenziám, toľko info k dnešnému príspevku :D

Čo som robila cez prázdniny?
  • Čítala (VEĽA) a to som na seba neskutočne hrdá za to! :)
  • oproti mojim obvyklým návykom som viac spala
  • a musím povedať že aj nejaké tie filmy pozerala
  • aj blogu sa venovala ;)
  • fotila :( nebolo čo.. ach toto ľutujem najviac.. akože pod pojmom fotenie vnímame zimu a zimu a zimu a fotenie vonku a sneh a takéto veci, kedže má byť zima, no nejak sa ešte nedostavila.. 
  • bola šťastná :) niežeby už nie som, ale týka sa to prázdnin, ktoré končia :D 


Inak na obrázku máte moju včerajšiu pohodu, čajík, sviečka, ružička a kniha, keby chcete vedieť je to táto :) 
a pustite si túto skvelú pesničku pri čítaní! ;) 

A teraz sa presúvame k dnešku :)
Bola som nakupovať, juchúúú (vôbec nie, strašne ma bolelo nohy :D) ale tak.. povianočné zľavy, tak som si trochu spravila radosť, nebudem sa zbytočne rozkecávať "Aha fotky" :D 


Toto čo vidíte nie sú šaty, ale sukňa s niečím čo ja volám košeľa (nie je to tričko.. :D) a je to z Gate ak by vás to zaujímalo :)
farebná fotka úprava Eyeem, šak spravím im trošku reklamu :D 


toto je niečo medzi tričkom a svetrom, neviem.. :D A je to z Orsay :)

Nemám žiaden zápisník trhací do školy a ja si rada kreslím, čarbem, píšem na nudných hodinách tak a ešte k tomu keď je to takéto pekné.. no nekúp to! :D

Mali akciu na DVD-čka v Nay-ku tak som hneď siahla po tomto :) neviem či poznáte je to krásny film a aj kniha, prečítala, videla som :) odporúčam ;) 


Tak, teraz sa dostávame k časti príspevku, ktorá možno väčšinu zaujímať nebude, aaale ak máte času nazvyš, tak si prečítajte ;) 

Ide konkrétne o 2 knihy čo som za Vianoce prečítala a to kniha Básnik od Dominika Dána a druhá v poradí, čo bola vlastne prvá :D, City of Bones zo série The Mortal Instruments od Cassandry Clare :)

Začnem teda touto, keď bola prvá v poradí :)

Znova a zas musím tvrdiť, že kniha je lepšia ako film a som aj rada, že som film videla skôr pretože keby nie, asi by som z neho bola sklamaná :D Jediné čo majú tieto dve veci spoločné, bola tá hlavná dejová línia, no všetko bolo inak úplne inak, všetko sa odohrávalo na iných miestach ako vo filme a nebolo tam vždy toľko postáv ako vo filmovom spracovaní. Bolo celkom zaujímavé si prečítať niečo od čoho ste si mysleli, ako to bude a pritom ste boli prekvapený po každej stránke že je to iné :D Ale kniha sa mi nesmierne páčila. Samozrejme už slovo séria naznačuje, že sa to nebude skladať len z jednej časti ale viac, konkrétne 6 a posledná časť vychádza tento rok, myslím.. 
Niečo k postavám, sú dobre spracované a vďaka bohu ich príbehy sú v knihe čiastočne vysvetlené nakoľko vo filme som mala menší úplný chaos z toho :D 

Toto sú najhlavnejšie postavy by som povedala a asi môžete vidieť, podľa zloženie že sa nám tam určite bude črtať aj nejaká tá "love-story", ktorá sa ešte v ďalších a dokonca aj v tejto časti skomplikuje :D 
Hlavnou postavou je Clary (tá v strede), ktorá sa hneď na začiatku dozvedá, že nepozná svoju právu minulosť a tá je taká, že nie je obyčajné dievča ale Tieňolovec (hrozne to znie v slovenčine, Shadowhunter je proste top no.. :D) S jej najlepším priateľom Simonom (zľava od nej) tento nový svet začína spoznávať a samozrejme prichádzajú aj problémy. Postupom času sa zoznamuje s ostatnými Shadowhuntermi (prepáčte, nemôžme to zniesť v slovenčine :D) a do Jace-a (napravo od nej) sa aj zamiluje. On dlhé roky žije so svojimi "nevlastnými súrodencami" ak to tak môžem nazvať, Alecom a Isabelle (po krajoch). Toto je také stručné (až veľmi) opísanie deja. Nechcem prezrádzať ak máte nábeh na to, že by ste si to prečítali alebo pozreli ;) Takže len toľko k tomu odo mňa a ja by som tomu dala asi tak **** hviezdičky :) 

Teraz sa dostávame k mojej srdcovke, slovenskej literatúre, ktorá na tom našťastie vďaka takýmto ľuďom nie že až tak zle :D, Dominkovi Dánovi :) Toto bol môj vianočný darček pre ocina, nakoľko aj on je fanúšikom a neohrdne takouto kvalitne napísanou knihou :) Treba povedať, že tento človek vydáva 2 knihy do roka a na kvalite každej vôbec neubúda, aspoň podľa mňa. Nie som skúsený kritik takže nebudem veľa vecí vytkýňať (je toto vôbec slovo :D) ani sa toho moc nedá ;)
Chronologicky je toto jeho druhá kniha, prvá je Uzol a je to o začiatkoch detektíva Richarda Krauza na oddelení vrážd. Je ešte mladý, neskúsený a preto robí aj zbytočné chyby, ktoré si neskôr uvedomuje. Nie je to tá typická "Dánovka" by som povedala, nakoľko do tohto prípad (týchto prípadov) je zainteresovaný sám Krauz s tým, že je z vrážd dokonca podozrivý nakoľko obe obete poznal a stretával sa s nimi  (pravidelnejšie iba s jednou ale to máte jedno). Aj kvôli (vďaka?) tomuto sa mi kniha páčila viac ako tie jeho "typické" aj keď aj pri tých hltám stránky jednu za druhou :) Neviem koľko mi to trvalo prečítať lebo v kuse som ju nečítala, taký luxus si ja nemôžem dovoliť takže to boli možno 3 dni, cca... Ale verím tomu, že keby som jeden deň mimo reality niekde zahrabaná v deke s čajom tak jeden deň by úplne stačil :) Na začiatku sa to vyvíja pozvoľna, aj keď prvá vražda je už na prvých stránkach ale vraždári sa nemajú čoho zachytiť, odkiaľ sa pohnúť nakoľko nevedia nič iba meno obete. Kniha je zaujímavá tým, že vrah o sebe hovorí od začiatku, prostredníctvom básní, ktoré Krauzovi posiela ako "výsmech, znak toho, že je krok pred nimi, alebo ako keby sa chváli s tým, čo "spáchal". Krauz a aj všetci jeho kolegovia sú z toho na nervy, pretože "mladého" kryjú no ani to sa im dlho nepodarí a keď sa zistia súvislosti Krauza z prípadu vylúčia, čo sa mu stane osudným nakoľko začne konať na vlastnú päsť a skoro tým príde o život. Celý čas vo vás kniha vzbudzuje dojem, že premýšľate kto zo spomenutých by to mohol byť (bolo by ich dosť na taký kratší zoznam) no pravdu sa dozviete až typicky, na posledných stránkach kde vám to doslova vyrazí dych, pretože nič také ste nečakali. Samozrejme je dej doplnený a vtipné momenty z bežného života na oddelení vrážd, ich zaužívané vtípky pri ktorých sa človek pousmeje pri čítaní :) 
Tak, moje konečné hodnotenie tejto knihy nie je nijaké iné ako ***** hviezdičiek, pretože toľko si kniha zaslúži :) 


Tak sme na konci, ospravedlňujem sa za preklepy, určite tam sú ale ja, človek lenivý, to opravovať dnes nebude prepáčte :D 

Takže tak, prázdniny prešli, zajtra škola :(, ale nejako to tam zvládneme, za chvíľu vysvedčenie, ktoré ma netrápi, nikam nejde taak si ešte užívam do toho februára a potom sa začne makať :D 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára