streda 18. septembra 2013

Movies as a medicine

Ahojte! :)

Som doma už tretí deň, s víkendom piaty ale tretí sa "ulievam" zo školy... Choroba si tento rok vybrala prvý termín (mohla by už ani neprísť ale až taká naivná nebudem, veď my sa stretávame väčšinou tak cez prázdniny keď doma môžem byť :D). No naspäť k pointe článku, počasie bolo tieto dni na dve veci, dokonca by som si dovolila povedať, že ešte na menej, takže som strávila chorobu ako inak v posteli pri filmoch. 3 dni, 3 filmy. Každý deň iný... Tak vyzeralo moje kultúrne obohatenie za tri dni :D Snažila som sa (vôbec nie, je to úplná náhoda) pozrieť stále iný žáner a aj tak bolo. V tomto článku by som vám tie filmy chcela mierne priblížiť, trochu sa k nim vyjadriť a možno vám ich aj odporučiť takže nech nekecám zbytočne, nech sa páči :)

Day One - 1st Movie - Kiss Kiss Bang Bang




Takže nechce sa mi tu rozprávať, kto je režisér, kedy bol film natočený a blablabla proste sa vám k tomu iba vyjadrím. Film som si pozrela kvôli hercovi Robertovi Downeymu Jr. , ktorý tam pochopiteľné hrá. Je to zmes komédie s akčnými scénkami by som povedala, no viac sa na tom zasmejete aj keď sú tam situácie aj na zamyslenie a zápletka je celkom zaujímavá. Film som pozerala s originálnym dabingom a s anglickými titulkami, ktoré bolo na začiatku trochu obtiažne čítať, kvôli Harrymu (Rob), ktorý zohral okrem herca a postavy aj úlohu rozprávača a všetko na začiatku tak rýchlo uvádzal do deja a nakoniec aj tak na niečo zabudol a doslova pretočil film dozadu a vrátil sa k tomu. A to dokonca viackrát v priebehu filmu, celkom vtipné :D. A proste on celý bol vtipný ako hocikto v tom filme, či
už ako človek, ktorý sa "živí" krádežami a kvôli jednej peknej žene predstiera, že je súkromný detektív a pomáha jej vyšetrovať vraždu. Najlepšie na tom je, že jeho najlepší kamarát, ktorý tak na začiatku vôbec nevyzerá a ani jeden z nich si to nepripúšťa tým detektívom naozaj je a pomáha mu v tom. Príbeh sa dosť komplikuje lebo stále vyjde najavo niečo nové čo všetko obracia naruby a k ničomu sa dlho nedostávajú až samozrejme na konci sa to zázračne vyrieši a podnet nato, prichádza priamo od Harryho čomu sa asi všetci naokolo čudujú, lebo ho majú za mierneho idiota :D Zabavila som sa aj na pár vtipných citátoch tak vám sem nejaké dám, v originále, nebudem prekladať, nie je to ťažké.

Harry: Is she dead?
Perry: No, she's just resting her eyes for a minute. Of course she's fuc*ing dead, her neck's broken.

Perry: Jesus. Look up "idiot" in the dictionary, you know what you will find?
Harry: A picture of me?
Perry: no... the definition of the word "idiot," which you fuc*ing are.  

Takže ak by som to mala zhrnúť, tento film určite odporúčam všetkým milovníkom komédií sprevádzaných s trochou akcie a napätia. Keď neviete po čom siahnuť, myslím si, že tento film je celkom dobrá voľba :)
__________________________________________________________________

Day Two - 2nd Movie - Upside Down




Toto bol neskutočne krásny, úžasný film... Odporúčam všetkými dvadsiatimi prstami, dávam 5 z 5, 10 z 10 alebo aj 100 zo 100 ak chcete. Ak niečo pozerať viackrát, z tohto môjho výberu, jedine toto... Prídu si na svoje milovníci romantiky a dokonca aj sci-fi či mierne fantasy. Film som si pozrela preto, lebo som hľadala niečo z tohto max minulého roka na stiahnutíe (áno som pirát) a na tomto filme ma zaujal hlavne poster k tomu, no nie je už len ten úžasný? Možno pritom budem trochu (príliš) subjektívna ale inak sa nedá. Samozrejme najprv som si pred stiahnutím pozrela trailer a z toho som bola ešte viac uchvátená a hneď som hľadala hľadala až kým som nenašla (otázka pár sekúnd :D) no bohužiaľ, nevedela som k mojej stiahnutej verzii nájsť normálne titulky :/ takže som to pozerala iba s dabingom a vážne neľutujem! ľahké výrazy, angličtina, frázy, dalo sa rozumieť a nemusela som 90% filmu pozerať na dolnú časť ale vychutnávať si aj výrazy v tvárach hercov :) Hlavné postavy, idem najprv k nim, sú dve, samozrejme keď sa jedná o romantiku jedna asi nebude. Prvou je odhodlaný a roky milujúci Adam (Jim Sturgess) a hlavnou hrdinkou je najprv dievča potom žena s dlhoročnou
amnéziou zvaná Eden (Kristen Dunst). Jim je celkom dobrý herec by som povedala, aspoň ja ho mám rada a pozerala som s ním filmy ako Across the universe (krásny film pokiaľ máte radi pesničky od Beatles v tomto filme si prídete na svoje) a tiež romantickú drámu One Day (čítala som aj knihu, pekný zážitok) a Kristen môžete poznať zo Spidermana. Už zase sa rozkecávam o nepotrebných veciach, čo už... No. Film sa odohráva na mieste alebo takto, v takom vesmíre, kde namiesto oblohy vidíte rovnaký svet na ktorom stojíte, iba je obrátený. Neskutočne krásne zábery sú vo filme a viackrát sa môj mozog už dostával mimo reality a predstavoval si, aké by to bolo :D Takže túto vec na filme hodnotím ako dosť pútavú. Celé to začína tak, že títo dvaja sa spoznali keď boli malí a sú z opačných svetov, kde ľudia nemajú povolené moc spolu komunikovať, nieto sa stretávať, či prechádzať na druhú stranu... No samozrejme pravidlá sa radi porušujú a Adam sa po incidente v ktorom mu doslova zoberú Eden (postrelia ju a vyzerá, že je mŕtva) snaží nájsť spôsob ako sa za každú cenu dostať na druhú stranu (ono to nie je také ľahké kedže je tam opačná gravitácia a len tak to nejde....) No keď raz uvidí v televízii, že Eden žije a je v poriadku, odhodlanie ho pochytí ešte viac a jeho projekt napreduje. Zamestná sa vo firme kde pracuje aj ona sama. Pracuje na poschodí 0 a na jeho strany sú poschodia v mínuse a ona pracuje na tých plusových. Celkom sranda.
Hneď prvý deň si nájde aj priateľa "kolegu" z opačnej strany, ktorý mu pomáha zvládať nováčikovské problémy a snaží sa cez neho (aj s jeho nevedomosťou) dostať k Eden. Chvíľku to trvá kým nájde ten správny spôsob a nakoniec sa mu to podarí cez nejaké divné magnety či čo to je, ktoré sú priťahované k jej svetu a ktoré si systematicky rozmiestni na tele aby mohol predstierať, že je od nich zhora. No na jeho prekvapenie, keď sa s ňou stretne ona si ho vôbec nepamätá, z čoho je samozrejme šokovaný, no keď sa dozvie o jej amnézii, uvedomí si, že musí byť trpezlivý. Jeden sen a všetko sa jej vráti, to bolo na mňa trochu unáhlené ale inak tomu vážne nič nemôžem vytknúť. No a potom ako si na seba obaja pamätajú sa snažia byť spolu za cenu hocičoho... Adamovi sa vyhrážajú nech ju nechá na pokoji
a bude v poriadku, čo on aj poslúchne (už som si skoro myslela, že je vtedy koniec a niečo do monitoru hodím :D). Tak si znova začne žiť svoj starý život až raz sa stane, že ho príde navštíviť jeho priateľ z opačnej strany, vysvetlí mu, ako on sám pokročil v jeho zanechanej práci a povie mu, že má pre neho vybavené rande. Tak samozrejme Adam začne utekať a nezastaví sa až vtedy keď sa stretne s Eden, tentokrát na jeho strane, z čoho je ešte viac prekvapený no viac potešený. Nakoniec vyjde najavo, že je Eden tehotná  (všeličo sa tam postíhalo za tých pár hodín čo boli spolu :D) a tak sú všetci šťastní a hádam aj mohli spolu žiť. Trochu rýchlo som to asi ukončila, no ono to tak naozaj bolo. No vôbec mi to nevadilo, lebo som im to fakt chcela obom dopriať a bola som za nich rada :)
_________________________________________________________________________

Day Three - 3rd Movie - The Bling Ring


Môžem úprimne povedať, že film ma strašne ale neskutočne sklamal... Čakala som viac. Na predošlej "recenzii" som sa celkom vybúrila, čiže je možné, že táto bude dosť krátka :D A možno ani nie a budem príliš kritická. Film bol natočený podľa skutočnej udalosti ako pár tínedžerov (dúfam) vyrabovalo domy slávnym osobnostiam. A práve o tomto ten film je, vedela som, do čoho idem keď som to sťahovala a môžem vám úprimne povedať, pozrieť som si ho chcela len kvôli Nicki (alias Emme Watson) no nie nebduem tu kritizovať, že je to úplná neHermiona, to som čakala a vedela že bude... Idem kritizovať môj celkový dojem z filmu. Myslím, že nakoľko tento film bol obmedzený aspoň na to, nech sa v ňom vykradne pár domov mal veľa priestoru aj na to použiť a pridať nejaké vlastne scénky do toho. No tam fakt o nič iné nešlo, len kradli, kradli a kradli... a pardon, ešte aj aj fotili :D Skoro sa tam črtal aj jeden nesplniteľný párik no ani ten nebol natoľko rozvinutý, že by bol vôbec naznačený. Akurát priznanie jedného chlapca, že miluje jedno dievča a hneď na to dodanie, že je to jeho najlepšia kamarátka, ktorá ho nakoniec aj tak zradí. A ešte čo som od filmu čakala je, že bude vtipnejší. Vážne sa tam dali zahrnúť dobré scény podľa mňa a oni to takto
premrhali. Ale možno to bol zámer, neviem... Ten film vlastne nie je o ničom... Ako keby si prečítate jedne článok v novinách o niečom a tuto sa to len stalo viackrát. Proste som sklamaná, čo už. A z Emmy sa fakt vykľulo typ dievčaťa, aké aj mala hrať :D Úlohy sa zhostila celkom dobre a podarilo sa jej to podľa mňa na výbornú, každá mi tam liezla poriadne na nervy :D Ale to asi každému ak samozrejme nie ste na také typy ako sú ony (ak áno, otvárame očká! ;) ) Záver sa odohrával na súde, kde každého jedného odsúdili či už na 3 roky alebo menej. A ešte som zabudla podotknúť veľa sa tam pilo, fajčilo, drogovalo. Ak by vás teda niečo také zaujímalo na tom :D Myslím, že dnešok som mohla stráviť aj pri inej, lepšej veci, ale čo už. Aj takéto skúsenosti potrebujem a keby si ho nepozriem asi neverím podobnej recenzii a ako som vravela, kvôli Emme som to spravila z dosť veľkej časti...

_______________________________________________________________________


Tak!!! fuuuu hotovo... 3 recenzie za mnou, je toho dosť veľa, myslím, že môj najdlhší článok ale som rada, že som ho napísala :) Za preklepy sa ospravedlňujem, určite tam sú a vážne sa mi k tomu nechce vracať :D Ak sa vám takýto typ článku páčil, dajte vedieť, možno začnem recenzie písať aj častejšie, uvidím :) Ak nie a prečítali ste to až do konca, ospravedlňujem sa za tie premrhané minúty :D 

Na dnes sa majte ozvem sa niekedy, neviem kedy :D
Pekný zvyšok týždňa! ;) 

2 komentáre:

  1. Hmmm, to mě překvapuje, že TBR není tak dobrý.... Díky za recenzi!

    World By Bella

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Bella, vieš to je tak, sto ľudí, sto chutí :)
      Možno tebe by sa páčil, pozri uvidíš, ale som rada, že si si prečítala recenzie, za to ďakujem ja :)

      Odstrániť