pondelok 20. mája 2013

Paris

Takže dostávame sa k sľubovanému príspevku o mojom 3-dňovom, s cestou 5, výlete do Paríža :)

Cesta bola našťastie v pohode, len dlhá... Po pár hodinách ma to tam už nebavilo a nepomohol ani starý osvedčený spôsob, KNIHA :D Keby chcete vedieť na túto cestu som si vzala titul Krásna od Katie Piper. Ešte som ju bohužiaľ nedočítala no zatiaľ odporúčam ;) 

Začnem rovno charakteristikou prvého dňa, šak o čom vám tu budem kecať :D




DAY 1 

Do Paríža sme prišli v ranných hodinách a po nedospatej noci sme sa po ňom samozrejme začali túlať. Žiaden oddych, či ubytovanie na izbách. Na taký luxus sme museli čakať až do večera (poviem predčasne, oplatilo sa). Nepamätám si úplne každú pamiatku, bolo ich strašne veľa, preto vám to tu budem hovoriť zbežne... Ak poviem takých 4-5 tak si domyslite že ich bolo aspoň 10 :D

Začali sme Luxemburskými záhradami aj so zámkom. Dnu sme nešli a v záhradách sme mali rozchod akurát tak na pofotenie si niečoho, čiže cca 25 minút. Pre mňa osobne málo, ale tak prispôsobila som sa :D. Následne sme zamierili ku katedrále Notre Dame, kde sme sa mohli ísť pozrieť aj dnu. Krásne tam bolo, poviem pravdu a pochválim sa, videla som parížsku svadbu!! :) Potom si pamätám, že sme šli na také námestie, pri ktorom bolo múzeum moderného umenia. Nechcem nikoho uraziť, ale ja som videla lešenie a nie múzeum... Ale sto ľudí, sto chutí ;) Potom sme mali rozchod, znova, a boli sme si poobzerať prvé suveníry, kde som si kúpila prvú vec! Kozmetickú taštičku ;) Ale je krásna, fotky dám potom :) Následne sme išli na jedno z najnavštevovanejších miest v Paríži - do Louver-u. Hej videla som Monu, dokonca aj Lisu a hneď sa z nás stali kamošky :D Okrem toho aj sklenenú pyramídu a ak by vás to zaujímalo Starbucks kaviareň :D Viac si fakt nepamätám, na fotkách uvidíte :D A kam sme šli potom? teraz uvažujem... Hmm mám výpadok, takže... Večer sme prišli na hotel :D 
Musím sa priznať, že bol úplne nádherný a vôbec som nič také nečakala, že by ma to až tak prekvapilo. Izba s krásnou kúpeľnou, mydielka, uteráčiky, šampóniky,... :) 6 káv + 3 čaje z toho pekný výhľad z balkóna na francúzske tanečníčky cvičiace na námestí. Pekné to bolo :) Hotel sme mali síce 35 km od centra Paríža no vôbec mi to nevadilo. Eiffelovku som videla každý deň aspoň 15 krát, večer som ju už nepotrebovala :D 

DAY 2

Raňajky o 7, budík na 6... Vstali sme, ani neviem ako :D Nakoľko sme mali k dispozícii autobus, prvá cesta bola mimo Paríža, konkrétne do Versailles, kde sme si vystáli 15 minútkový rad a dostali sa dnu. Veľké, krásne, drahé. Asi toľko vám k tomu môžem povedať, na fotkách sa môžete presvedčiť. A záhrady?? Ešte väčšie, krajšie a určite aj drahšie :D Dobre sa im žilo v minulosti a teraz sa o to starajú nejakí ľudkovia, medzi nimi aj človek so zamestnaním "chytač krtkov" :D 
Nakoľko sme si prešli asi jednu tisícinu záhrad a bola nám zima, chceli sme sa dostať znova dnu a ohriať sa. To však nebolo možné a tak sme zabehli do mesta, do neďalekej kaviarne a zohriali sa kávou, v mojom prípade čokoládou :) 
Naša cesta pokračovala znova autobusom, aleluja, do tzv. "moderného Paríža" ak ho tak môžem nazvať :D . Samé výškové budovy, obchodné centrá, sochy Adama a Evy v modernom podaní, lepšie povedané dve neforemne vytvarované plastelíny :) Začali sa nákupy, na ktoré sme mali hodinku. Takže som moc peňazí minúť nestihla :D Ale nevadí, aj som si niečo našla pre seba, fotky nižšie :) 
A večer sme to ukončili prehliadkou jedného kostolíka/chrámu či čo to bolo. Pamätám si, že sme museli vyjsť asi  100 schodov kým sme sa tam dostali, potom sme boli na námestí maliarov, kde som pokúpila zase suveníry a posledná konečna zastávka bola dobre známa Eiffelova veža :) 
Dohodli sme sa, že pôjdeme výťahom na tretie aby sme mohli potom zísť aj dole a pofotiť si Eiffelovku z diaľky. My si tak stojíme v rade a zrazu nám oznámia, že  tretie poschodie je zatvorené a ísť sa dá len na druhé. Poteší proste... No aj tak sme to využíli a mám dojem, že aj z druhého to stálo za to ;) Fakt krásne dačo, úžasný výhľad a vtedy dokonca aj slniečko vyšlo :) Tak aj fotky sa vydarili :) No a potom sme si Eiffelovku išli pofotiť z diaľky, o 10 sme mali odchádzať, no iba vtedy začala Eiffelovka blikať, takže sme odišli neskôr. Na hotel cca príchod o 23 hod.

DAY 3

Zaspali sme o 3 a budík na 6 a vedeli sme, že celý deň chodíme bez autobusu. Takže noc bola krátka a ráno ťažké :D Prvá zastávka bol víťazný oblúk, znova veľký :D  Neskôr sme sa preháczali po luxusných štvrtiach s obchodmi typu, Chanel, Louis Vuitton, Dolce Gabbana,... a nesmiem zabudnúť, samozrejme Chanselise :) 
Hneď potom sme mali mať naplánovanú plavbu loďou  kde sme si posedeli pol hodinku kým sme vyplávali. Výhoda - boli sme tam prví, mohli sme si vybrať miesta :D Sedeli sme hore na terase, v úplne prvom rade. Keď sa všetci usadili, vyplávali sme, vtedy sa to začalo. Pomaly sa každý človek, východného pôvodu presúval aj so svojím fotoaparátom, tabletom či mobilom dopredu a kazil mi fotky. Trošku nervy som mala ale vždy som ich zdvorilo poprosila nech odstúpia z cesty :) Po loďke sme šli pozrieť do Invalidovne s hrobkou Napoleona (vyzeralo to ako pohodlná sedačka) a naposledy, sme sa odviezli metrom na parkovisko, kde parkoval náš autobus. o 18 hod sme vyrazili a v nedeľu na obed prišli domov :) 

to summarize it.... : D

Paríž sa mi páčil, na Londýn síce nemá, no oslovilo ma tam veľa vecí. Bola som však trochu sklamaná čakala som väčší luxus a celú trochu inú atmosféru na uliciach. No to neznamená, že sa tam raz nechcem vrátiť! :) 

A teraz si užite fotky :*









Ľudia namaľovaní na zrkadle, no a neodfoť sa s nimi! :D 

 "Afro Mickey"

















 Hej, hej...Tipujete dobre, Napoleon :D 




A tuto prosím pekne veci, čo som si kúpila :)
Chýba šálka, tak to niekedy nabudúce :) 

 pribudla mi magnetka :) 
 tadááá taštička ;) 
 aj tričko aj riflo-legíny z jedného obchodu, nepamätám názov :D 
 kraťase H&M
a tuto máte sukničku H&M, je fakt sranda o 9 sa tu do niečoho takého obliekať a fotiť :D 



2 komentáre: